• Narodowe czytanie

• Narodowe Czytanie

Już trzeci rok trwa akcja Narodowe Czytanie zainaugurowana przez Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego. W pierwszej edycji była wspólna lektura „Pana Tadeusza” Adama Mickiewicza. W zeszłym roku, podczas drugiej odsłony akcji, w całej Polsce czytaliśmy dzieła Aleksandra Fredry. W tym roku, 6 września, Pan Prezydent zaprosił do lektury „Trylogii” Henryka Sienkiewicza. Społeczność naszej szkoły aktywnie włączyła się w tegoroczną edycję Narodowego Czytania. Już w piątek, 5 września, wszyscy uczniowie i nauczyciele zebrali się przy tablicy naszego Patrona by wysłuchać interpretacji „Ogniem i mieczem” w wykonaniu p. Dyrektor i uczniów trzeciej klasy gimnazjum. Wcześniej p. Aneta w krótkiej prelekcji przybliżyła zebranym sytuację polityczną Polski w czasie gdy powstawało to dzieło i przedstawiła tło historyczne powieści. Akcja przygotowana przez p. Małgorzatę i p. Anetę będzie kontynuowana w grupach klasowych do czwartku. W trakcie poszczególnych sesji czytane będą kolejne części „Trylogii”.  Zdjęcia

• Spotkanie z policją

• „Bezpieczna droga do szkoły”

Policjanci ruchu drogowego z Leska w ramach akcji „Bezpieczna droga do szkoły” spotkali się z najmłodszymi uczniami (klasy 1-3) naszej szkoły. Przypomnieli dzieciom o najważniejszych dotyczących ich zasadach ruchu drogowego, czyli o tym, jak powinien zachowywać się pieszy aby być bezpiecznym. Oprócz prelekcji o podstawowych  zasadach bezpieczeństwa pieszych użytkowników dróg, dzieci przymierzały elementy umundurowania funkcjonariuszy oraz  oglądały radiowóz. Zdjęcia

• Rozpoczęcie roku szkolnego 2014/2015

192 uczennic i uczniów rozpoczęło rok szkolny 2014/2015 Mszą Św. odprawioną w kościele parafialnym w Myczkowie. Następnie uroczystość była kontynuowana w sali gimnastycznej w budynku Zespołu Szkół im. Księdza Franciszka Stopy w Myczkowie. Kolejną i ostatnią częścią inauguracji roku szkolnego były spotkania uczniów z wychowawcami w klasach.  Zdjęcia

• Dyrektor Zespołu Szkół im. Księdza Franciszka Stopy w Myczkowie serdecznie zaprasza Pana Wójta, Księdza Dziekana, Pana Przewodniczącego Rady Gminy w Solinie, Radnych, Sołtysów, Rodziców oraz Sympatyków naszej szkoły na uroczystość inauguracji roku szkolnego 2014/2015, która rozpocznie się 1 września o godzinie 8.15 Mszą Św.  w kościele parafialnym w Myczkowie i będzie kontynuowana w sali gimnastycznej w Zespole Szkół im. Księdza Franciszka Stopy w Myczkowie.

• Wakacje

• Już wakacje! Po dziesięciu miesiącach ciężkiej pracy :) uczniowie naszej szkoły zakończyli rok szkolny 2013/2014. Uroczystość rozpoczęła msza św., w trakcie  której dziękowaliśmy za całoroczny trud kapłanów, nauczycieli, rodziców oraz uczniów i prosiliśmy o błogosławieństwo na wakacje. Następnie w sali gimnastycznej odbyła się część oficjalna. Rada Pedagogiczna przyznała honorowy tytuł „Przyjaciel Szkoły” Pani Bogusławie Tkacz-Matuszewskiej i Państwu Elżbiecie i Krzysztofowi Gral, oraz honorowy tytuł „Przyjaciel Dzieci” państwu Marii i Piotrowi Wojtanowskim. Ponadto Pani Dyrektor za aktywne uczestnictwo w kreowaniu pozytywnych przemian naszej placówki, a szczególności pomoc w realizacji zadań organizacyjnych i wychowawczych  wręczyła podziękowania następującym osobom:

Państwu Agnieszce i Robertowi Biel
            Państwu Małgorzacie i Adamowi Radwańskim
            Pani Ewie Matuszewskiej
            Pani Beacie Kalisz.

Rodzicom najlepszych uczniów wręczono listy gratulacyjne, wybitni uczniowie otrzymali nagrody wójta, dyrektora szkoły oraz nagrody za promocję z wyróżnieniem. Uroczystość zakończył krótki program artystyczny w wykonaniu tegorocznych absolwentów szkoły podstawowej. Ostatnim etapem „przejścia w stan wakacyjny” były spotkania klasowe z wychowawcami i pogadanki na temat bezpiecznych wakacji.   FOTORELACJA

• Pożegnanie IIIg.

• Dzisiaj odbyło się uroczyste pożegnanie trzecioklasistów z naszego gimnazjum. Po odśpiewaniu hymnu państwowego i przekazaniu sztandaru przedstawicielom klasy drugiej nastąpiła część artystyczna. Uczniowie klasy 2g w dowcipnych scenkach przedstawili swoich starszych kolegów i wręczyli im upominki. Atrakcją programu był występ absolwentów, którzy w interesującym spektaklu podziękowali nauczycielom, rodzicom i pracownikom szkoły za ten trzyletni okres edukacji. W dalszej części  rodzice uczniów kończących gimnazjum z wyróżnieniem otrzymali listy gratulacyjne. Następnie wyróżniającym uczniom wręczono nagrody książkowe. Okolicznościowe przemówienia wygłosili: pani dyrektor oraz przewodniczący Komisji Oświaty, Zdrowia i Promocji przy Radzie Powiatu Leskiego – pan Mieczysław Fedorowicz. Więcej na zdjęciach.

• Karta rowerowa

• W ostatni dzień nauki roku szkolnego 43 uczniów szkoły podstawowej z klas 4-6 przystąpiło do egzaminu na kartę rowerową. Mimo wysokich wymagań wszyscy kandydaci pomyślnie zdali teorię oraz część praktyczną. ZDJĘCIA

• Wycieczka do zakopanego

• Wycieczka

Uczniowie klas IV– VI z niecierpliwością czekali na  dzień  17 czerwca , kiedy to brać ze szkoły podstawowej ruszyła na wycieczkę. Trzeba było wcześnie wstać, bo autokar wyruszał o 5.30 rano, ale wszyscy stawili się punktualnie i na nikogo nie trzeba było czekać. Pierwszym etapem naszej podróży była Krynica Zdrój, a konkretnie góra o nazwie Jaworzyna Krynicka, na którą wjechaliśmy kolejką gondolową. Na dół jednak zeszliśmy zielonym szlakiem, który pokrywał się w dużej części ze ścieżką przyrodniczo-edukacyjną. Następnie zwiedziliśmy Muzeum Zabawek w Krynicy i ruszyliśmy w dalszą drogę do Niedzicy, by odwiedzić zamek legendarnej Brunhildy i Bogusława Łysego. Piękne widoki na Zalew Czorsztyński zachęciły nas do pooglądania tamtejszej zapory. Kolejnym etapem naszej podróży były termy w Białce Tatrzańskiej. Wszyscy kąpiący się byli zachwyceni ilością atrakcji na basenach. Zmęczeni ruszyliśmy do Murzasichle, gdzie czekała na nas gospodyni z ciepłą kolacją i zasłużony nocleg. Dla wielu uczniów to pierwsza noc bez rodziców spędzona poza domem. Trzeba przyznać, że wszyscy uczestnicy wycieczki zachowywali się bardzo kulturalnie i dali się wyspać swoim opiekunom. Kolejny dzień obfitował w atrakcje związane z Zakopanem , począwszy od wyjazdu kolejką krzesełkową na Wielką Krokiew, poprzez wizytę w Tatrzańskim Parku Narodowym i w Jaskini Mroźnej,  aż do pamiątkowych zakupów na Krupówkach. Dwa dni minęły szybko i trzeba było wracać do domu. Kupione pamiątki,  zdjęcia oraz osobiste zmagania na szlakach w Pienińskim i Tatrzańskim Parku Narodowym sprawiły, że ta wycieczka na długo zostanie w pamięci jej uczestników.   ZDJĘCIA [AS]

• Młode Bieszczady

• Dnia 25.06.2014r. nasza szkoła wzięła udział w zakończeniu projektu ,,Młode Bieszczady”. Braliśmy udział w nim przez 2 lata. Podczas finału, który odbył się w Ustrzykach Dolnych spotkaliśmy się z naszymi znajomymi oraz zawarliśmy nowe znajomości. Podczas pierwszej części spotkania zaprezentowali się uczniowie ze szkół biorących udział w projekcie (śpiewali, grali na instrumentach oraz tańczyli) i przypomnieliśmy sobie wszystkie warsztaty i spotkania, które odbyły się w ciągu tych dwóch lat. Drugą częścią spotkania w Ustrzykach było zapoznanie się z innymi uczniami oraz poczęstunek dla wszystkich. ZDJĘCIA  [SB]

• Rajd po bezdrożach

• W dniach 22-24.05.2014r. odbył się rajd do Jaślisk. Podczas rajdu wychodziliśmy na górę Kamień. Pogoda bardzo dopisywała. Wieczorem mieliśmy również ognisko po którym odbył się konkurs piosenki turystycznej.  Nasza szkoła w składzie Paulina Gałuszka, Wojciech Benewiat, Izabela Głaz, Maciej Wojtanowski, Alicja Pietras zajęła I miejsce w konkursie, a Patryk Kardasz zajął II w konkursie krajoznawczym. Zawarliśmy nowe znajomości i wróciliśmy wzbogaceni o nowe przeżycia. Dziękujemy naszemu opiekunowi Panu Andrzejowi Benewiatowi ze pojechał razem z nami.  ZDJĘCIA [SB]

• A to ci historia ...

• Na zakończenie zajęć z Innowacji „A to ci historia..” uczniowie klasy V wybrali się na wycieczkę po miejscach bliskich i ciekawych  pod względem historycznym i przyrodniczym. Wyjazd busem nastąpił ze szkoły w Myczkowie o godz. 14.00. Pierwszy przystanek w drodze do Zagórza to góra o nazwie Gruszka, na której  rozstrzelano miedzy innymi ostatniego właściciela Myczkowa – Czesława Wawrosza, kapitana Wojska Polskiego. Dziś na miejscu mordu stoi pamiątkowa kapliczka i krzyże. Przy okazji uczniowie dowiedzieli się kilku ciekawych faktów z historii międzywojennej i okresu wojennego. Kolejny przystanek, a zarazem jeden z celów wycieczki, to zwiedzanie ruin klasztoru o.o. Karmelitów  Bosych w Zagórzu pochodzącego z początku XVIII wieku. Zespół klasztorny  odegrał ważną rolę w czasach konfederacji barskiej, a jeszcze  wcześniej jego zakonnicy opiekowali się weteranami odsieczy wiedeńskiej. Do zabytkowych ruin prowadzi zespół ciekawych drewniano-kamiennych kapliczek przedstawiających kolejne stacje drogi krzyżowej. Ostatnim etapem podróży było zwiedzenie miejsca zwanego Kamieniem Leskim. To ciekawa pod względem geologicznym i przyrodniczym struktura skalna leżąca na trasie Lesko – Solina. Tu uczniowie mieli możliwość  zmierzenia się z ogromem Leskiego Kamienia i wysłuchania kilku legend z nim związanych. Późnym popołudniem zmęczeni i spoceni (temp.27 st.!! ) wszyscy wrócili do swoich domów.    ZDJĘCIA    [AS]

• Wizyta w Cisnej

W poniedziałek 19.06 2014 odwiedziliśmy naszych kolegów z gimnazjum w Cisnej, którzy w tym właśnie dniu świętowali finał kampanii „Młode Bieszczady” pod hasłem „JEDZ ZDROWO, ŻYJ ZDROWO”.  Byliśmy ciekawi jakie atrakcje przygotowali nasi znajomi. Okazało się, że był to przyjemnie i pożytecznie spędzony czas. Nie tylko pogłębiliśmy naszą wiedzę na temat zdrowego żywienia, pooglądaliśmy przygotowane prezentacje, ale też skosztowaliśmy upieczonego przez uczniów chleba i zdrowych przekąsek. Pod koniec spotkania przedstawiciele naszej szkoły wzięli udział w konkursie wiedzy dotyczącej zdrowej żywności. Nasi opiekunowie mogą być z nas dumni!!! Zajęliśmy PIERWSZE MIEJSCE. A nagrodą okazała się ogromna micha pięknych truskawek, którymi dzieliliśmy się z zapałem aż do wyczerpania zapasów.

Bardzo miło wspominamy tę wizytę , to, że się wszyscy spotkaliśmy i że nasze kontakty uległy zacieśnieniu.   ZDJĘCIA    [AS]

• Zakończenie Roku Harcerskiego

• 16 czerwca 2014 odbyło się  w Berezce zakończenie roku harcerskiego  Hufca Bieszczadzkiego ZHP  w Lesku, w którym  brali udział harcerze i zuchy z Myczkowa wraz z druhnami Agnieszką, Zofią i Basią. Uroczystość rozpoczęła się  mszą świętą, a następnie wszyscy udali się na obrzędowe ognisko, przy którym zuchy składały obietnicę, a harcerze przyrzeczenie. W harcerskim kręgu śpiewano piosenki. Trzecią częścią spotkania harcerskiego było wspólne pieczenie kiełbasek na ognisku.   ZDJĘCIA [BK]

• Pieczenie chleba

• ABC

Chleba chcę

Lecz widzieć mi się godzi

Z czego też się to chleb rodzi.

W dniu 13.06.2014r. dzieci z naszego przedszkola udały się na wycieczkę do Muzeum Kultury Bojków w Myczkowie na specjalne zajęcia pieczenia swojskiego chleba z Panem Pawłem - Kierownikiem Piekarni w Polańczyku. Nasze przedszkolaki mogły wrócić choć na chwilę do bardzo odległych czasów kiedy to ich babcie piekły taki chleb wiele lat temu. Wszystko było takie inne, nietypowe i niesamowite dla naszych małych piekarzy. Dzieci mogły zapoznać się z tym jak wygląda przygotowanie ciasta na chleb od momentu przygotowania zakwasu, jakie obowiązują procedury i zasady dobrze wyrobionego ciasta, jak wygląda piec do wypieku pieczywa, poznały i zobaczyły jakie potrzebne są narzędzia i formy, ile czasu trzeba piec taki pyszny i zdrowy chlebek. Chętnie brały udział we wszystkich pracach, z zadowoleniem i radością wykonywały wszystkie polecenia przekazywane przez Pana Pawła. Dużą atrakcją dla przedszkolaków było trzymanie w dłoniach długiej piekarskiej łopaty. Ojej to wszystko było cudowne, białe noski, biały puch zostawiał na każdym krasnalu jakiś ślad a przy tym tyle śmiechu i radości. Za wysiłek i wytrwałość dzieci zostały poczęstowane bułeczkami z czekoladą. Serdecznie dziękujemy Pani Dyrektor za wsparcie w realizacji wycieczki, Panu Pawłowi za poświęcony i dobrze zorganizowany czas wspólnej zabawy oraz wszystkich biorącym udział w przygotowaniach.  [ZM]

• "Jedzie pociąg z daleka"

• "Jedzie pociąg z daleka"- z tymi słowami dzieci z oddziału przedszkolnego i zerówki ruszyły 9 czerwca o godzinie 9.00 Ekspresem Bieszczadzkim w trasę Myczków - Solina zorganizowaną na Dzień Dziecka przez naszą Panią Dyrektor. Słoneczna czerwcowa pogoda sprzyjała dalszej podróży ciuchcią. Uradowane przedszkolaki oglądały najbliższe okolice i podziwiały przyrodę ponieważ droga wiodła przez zielone pola, pachnące sady i ogródki działkowe. Dzieci przez okno oglądały piękne obrazy przyrody.  Szczęśliwi i zadowoleni dojechaliśmy do Stacji Przedszkolnej. Bardzo dziękujemy Pani Dyrektor oraz Rodzicom, którzy pomogli w opiece nad dziećmi.  [ZM]

• Wycieczka do Krakowa klasy III SP

Długo oczekiwany przez niektórych początek czerwca w końcu nadszedł! Otóż w dniach 2 – 3  czerwca klasa III SP wraz z wychowawczynią była na wycieczce klasowej w Krakowie. Spędziliśmy radośnie dwa dni ciesząc się, bawiąc i korzystając z różnych atrakcji oferowanych przez to piękne miasto.

Wyjechaliśmy w poniedziałek 2 czerwca o świcie. Dojechaliśmy do eleganckiego  Motelu  „Na Wierzynka” w Wieliczce około południa. Po zameldowaniu się i zjedzeniu obiadu pojechaliśmy do ZOO. Wśród wielu ciekawych zwierząt największy zachwyt wzbudziły małpy, które chętnie nawiązywały z nami kontakt. Po długim spacerze wróciliśmy do motelu na kolację. Kolejnym punktem poniedziałkowego programu był spacer na Rynek w Wieliczce, wejście na dziedziniec Zamku Żupnego i szyld starej kopalni. Zmęczeni wróciliśmy na nocleg.

Następnego dnia po śniadaniu wyjechaliśmy zwiedzać Stare Miasto w Krakowie. Nasza wycieczka rozpoczęła się od Barbakanu, ulicą Floriańską na Rynek. Następnie mieliśmy okazję pobawić się i pomyśleć nad zagadkami korzystając z  Wystawy Interaktywnej „Wszystko jest liczbą”, organizowanej przez Collegium Maius. Po godzinnej zabawie wyruszyliśmy dalej w stronę Wawelu, wstępując po drodze na ul. Franciszkańską 3 pod słynne Papieskie Okno. Pobyt na dziedzińcu Wawelu osnuty różnymi opowieściami i wejście do Jamy Smoka to kolejne punkty naszego napiętego programu. Spacer po Starym Mieście przypieczętowaliśmy wspólnym zdjęciem ze Smokiem. Dalej z zaciekawieniem pojechaliśmy do Muzeum Lotnictwa Polskiego. Symulator lotów, otwarty mały samolot do którego można było wejść i helikopter Jana Pawła II, który również udostępniono nam do zwiedzania  sprawiły, że nasze zmęczenie szybko zniknęło. Oglądania i podziwiania samolotów i helikopterów z różnych czasów nie było końca. Żal było kończyć tę wielką przygodę, ale czas gonił. Szybciutko wróciliśmy na obiad i wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Dotarliśmy szczęśliwie do Polańczyka we wtorek o 21.00.

Naszą wycieczkę zapamiętamy na długo. Wszystko odbyło się pomyślnie dzięki wsparciu rodziców. Pani wychowawczyni składa serdeczne podziękowanie P. Ewie Adamskiej – Maszczak, P. Annie Matuszewskiej, P. Henrykowi Kardaszowi i P. Piotrowi Wojtanowskiemu za wielki wkład i poświęcenie podczas wycieczki. Swoje podziękowanie kieruje również w stronę Pani Dyrektor Teresy Preisner za wsparcie w realizacji wycieczki.  ZDJĘCIA    [PWS]

• Wycieczka do Krosna

• 4 czerwca 2014 roku uczniowie  klasy 2 szkoły podstawowej uczestniczyli w wycieczce edukacyjno-krajoznawczej do Krosna, Bóbrki i Iwonicza. Wyjazd nastąpił o godzinie  8.00. Grupa 11 uczniów z paniami Basią i Joanną busem wyruszyła do Muzealnej Izby Motoryzacji w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych  Nr 3. Oglądaliśmy kolekcję dawnych pojazdów liczącą dziś ponad 80 eksponatów. Były to jednoślady, jakie jeździły po polskich drogach od lat 50-tych ubiegłego wieku. Dział polski liczy 10 motocykli i 14 motorowerów z lat 1950 – 1989. Najcenniejsze z nich to : SHL z 1954 r. ze sztywną ramą i trapezem amortyzującym z przodu; WFM z 1956 r., JUNAK z 1960r.; motorowery OSA, ŻAK, RYŚ, KOMAR. Oprócz pojazdów produkowanych w Polsce znajduje się w muzeum  13 motocykli produkcji czechosłowackiej (z żużlową JAWĄ), 8 niemieckich (z AVO SPORT),  5 rosyjskich. Następnie udaliśmy się do Muzeum Podkarpackiego. Chodząc po salach z eksponatami i słuchając przewodnika poznawaliśmy i rozwijaliśmy wiedzę w zakresie archeologii, historii, techniki, zabawkarstwa. Trzecim punktem wyprawy było Muzeum Przemysłu Naftowego i Gazowniczego im. Ignacego Łukasiewicza w Bóbrce. Oprowadzani przez przewodnika poznawaliśmy proces wydobywania ropy, wykorzystania jej do wytwarzania różnorodnych produktów /widoczne zdjęcie z drzewem/ i oglądaliśmy narzędzia, urządzenia  i maszyny potrzebne w górnictwie. Wracając w kierunku Myczkowa, w ostatnim punkcie naszej wycieczki wstąpiliśmy do zajazdu Dwa klimaty na pizzę. Poza tym właściciel zajazdu udostępnił nam wystawę kolorowego szkła. Były tam między innymi piękne, kolorowe serduszka, wiatraki, żaglowiec, jajka. Wróciliśmy do Myczkowa o godzinie17.57.   ZDJĘCIA    [BK]

• Obchody ku czci Wincentego Pola

• 22 maja 2014 r. w Berezce odbyły się obchody  ku czci Wincentego Pola - patrona Hufca Bieszczadzkiego ZHP w Lesku. Rozpoczęły się konkursem recytatorskim w Szkole Podstawowej w Berezce. Następnie odbyła się msza św. w kościele parafialnym w intencji harcerzy. Zuchy i harcerze z naszej szkoły uczestniczyli w konkursie recytatorskim „Piękno utworów W. Pola”  i olimpiadzie wiedzy o poecie. W  konkursie recytatorskim w kategorii zuchy miejsce I zajęła Gabriela B., miejsce III zajęła Patrycja W. a wśród harcerzy miejsce I zajęła Martyna P. Po mszy Patrycja, Dawid, Daniel, Katarzyna, Michał, Jakub, Małgorzata, Laura, Emilia, Aleksander i Oliwia – zuchy z naszej gromady złożyły Obietnicę Zuchową. Czuwaj!   ZDJĘCIA    BK